وبلاگ

کفش طوسی اسپرت

کفش طوسی اسپرت

کفش طوسی اسپرت

در حالی که بیشتر کفش ها از پا محافظت و پشتیبانی می کنند، کفش ورزشی یا به اصطلاح کفش اسپورت فراتر از آن چیزی است که از کفش معمولی انتظار می رود. طراحی متنوع و بسیار زیبای کفش های ورزشی به ویژه کفش طوسی اسپرت، یکی از دلایل علاقمندی روز افزون خریداران و افزایش میزان تقاضا برای این محصول است.

ضرورت تولید کفش های اسپورت

اگرچه در گذشته بیشترین تقاضا برای کفش های اسپورت از جانب ورزشکاران و به ویژه دوندگان حرفه ای بود اما امروزه این نوع کفش ها از محبوبیت عمومی برخوردار شده اند. افرادی که به سلامتی خود اهمیت می دهند و میخواهند ستون فقرات سالمی داشته باشند، همچنین کارمندان اداری که مجبور به رفت و آمد های اداری هستند، فواید استفاده از کفش های اسپورت را بیشتر درک می کنند.

مواد خام برای تولید کفش طوسی اسپورت

کفش های دویدن از ترکیبی از مواد ساخته شده اند. زیره دارای سه لایه است: کفی ، زیره میانی و زیره. کفی یک لایه نازک از اتیلن وینیل استات (EVA) است. اجزای زیره میانی که بخش عمده ای از بالشتک را فراهم می کند، در بین تولیدکنندگان متفاوت خواهد بود. به طور کلی از پلی یورتان تشکیل شده است که مواد دیگری مانند ژل یا سیلیکون مایع یا فوم پلی اورتان با نام تجاری خاص توسط سازنده احاطه کرده است. در برخی موارد، پلی اورتان ممکن است کپسول های هوای فشرده را شامل شود. کفی های زیر معمولاً از لاستیک کربنی یا لاستیک دمیده تهیه می شوند. بقیه پوشش معمولاً یک ماده مصنوعی مانند جیر یا یک بافت نایلونی با اسلب یا تخته های پلاستیکی است. ممکن است روکش چرمی یا نایلونی با ضمیمه های چرمی نیز وجود داشته باشد.

طراحی کفش های ورزشی

در 15 سال گذشته تغییرات بزرگی در طراحی کفش ورزشی مشاهده شده است که اکنون در همه سبک ها و رنگ ها وجود دارد. تمرکز طراحان کفش معاصر بر روی آناتومی و حرکت پا است. آنها با استفاده از دوربین های ویدئویی و رایانه، عواملی مانند حرکت اندام، تأثیر مناطق مختلف بر ضربه و موقعیت پا بر روی ضربه را تجزیه و تحلیل می کنند. اگر پاهایشان به سمت داخل بچرخد، دونده ها با پروناتور برچسب زده می شوند و اگر پاهای آنها به بیرون بچرخد، سوپیناتور نامیده می شود. این اطلاعات همراه با نقاط فشار، الگوهای اصطکاک و نیروی ضربه ، وارد رایانه هایی می شوند که نحوه سازگاری بهتر با این شرایط را محاسبه می کنند. به این ترتیب نمونه اولیه را آزمایش و توسعه می دهند و یک طرح نهایی را برای تولید انبوه آماده می کنند.

اجزای اصلی کفش طوسی اسپورت

یک کفش مخصوص دویدن ممکن است 20 قسمت داشته باشد و اجزای ذکر شده در زیر اساسی ترین آنها هستند. کفش دارای دو قسمت اصلی است: قسمت بالایی که قسمت رویی و کناری پا را می پوشاند و قسمت پایینی آن که با سطح تماس می گیرد.

فرایند تولید کفش های ورزشی

اولین قدم در تولید کفش شامل برش قطعات کفش به روش برش کوکی است. در مرحله بعد، قطعاتی که قسمت بالایی کفش را تشکیل می دهند، به هم دوخته یا به هم چسبانده می شوند. در این مرحله، قسمت بالایی نه شبیه یک کفش بلکه شبیه یک کلاه گرد است. مواد اضافی حاشیه پایدار نامیده می شود. پس از گرم شدن قسمت بالایی و قرار گرفتن در اطراف قالب پلاستیکی ،کفی، زیر کفی و زیره به قسمت بالایی متصل می شود.

حمل و چاپ پارچه

ابتدا، رول های آماده شده از مواد مصنوعی و رول های چرم رنگ شده، خرد شده و جیر کارخانه ارسال می شود.

در مرحله بعد، دستگاه های قالب، کفش را مهر می زنند. سپس به شکل کوکی برش با علائم مختلف بریده می شود تا بقیه مجموعه را هدایت کند. پس از بسته بندی و برچسب گذاری، این قطعات به قسمت دیگری از کارخانه ارسال می شوند و در آنجا دوخته خواهند شد. کفی به دو طرف قسمت بالایی دوخته می شود. سپس عوامل سفت کننده به ناحیه پاشنه و انگشتان پا اضافه می شود و یک تخته کفی در آن قرار می گیرد.

کفش های تکمیل شده در نهایت مورد ارزیابی قرار می گیرند تا سطح کیفیت آنها آزمایش شود. ایراداتی که بررسی می شوند شامل اتصالات ضعیف، اتصال ناقص سیمان و خطاهای دوخت می باشد.

چشم اندازی از آینده

طراحان همچنان به دنبال مواد با وزن سبک تر هستند که با استفاده بیشتر از ژل ها و سیستم های هوا پشتیبانی و ثبات بیشتری را ارائه می دهند. قطعات الکترونیکی نیز در کفش اسپورت تعبیه شده اند، به طوری که اطلاعات مربوط به ویژگی ها و پیشرفت های فیزیکی را می توان با یک تراشه کوچک اندازه گیری کرد و بعداً در رایانه بارگیری نمود. یکی دیگر از ویژگی هایی که در حال حاضر ظاهر می شود، سیستم های روشنایی باتری است که به طور کاملا حرفه ای در کفش های اسپورت جای گذاری می شوند. پیشرفت در عرصه تولید کفش به ویژه کفش های ورزشی همچنان ادامه دارد و روز به روز طرح های متنوع تری روانه بازار می شود.

1 دیدگاه در “کفش طوسی اسپرت

دیدگاهتان را بنویسید