وبلاگ

کفش پنج انگشتی VIBRAM. نقد و بررسی

کفش پنج انگشتی VIBRAM

بررسی کفش پنج انگشتی ویبرام.

کفش های پنج انگشتی Vibram Five Fingers یک سبک جدید از لحاظ مهندسی در تولید کفش هستند. این کفش ها توسط شرکت ویبرام طراحی و تولید شده اند. شرکت ویبرام یک شرکت تولید کننده کفش و پوشاک ایتالیایی است که در سال 1937 تاسیس شد. وقتی همه چیز از پاهای شما شروع می شود فناوری کفش مهم می شود. کفش های Vibram Five Fingers یک کفش مینیمالیستی یا “پابرهنه” است که با اجازه دادن به پاهای شما آنطور که باید و نه آنطور که در یک کفش انجام می شود، مکانیک بدن شما را بهبود می بخشد.

و نتیجه آن یک مزیت ارگونومیک عالی با بهبود تعادل، چابکی و چسبندگی به سطوح است. آنها ممکن است عجیب به نظر برسند اما عالی هستند.

 

چرا کفش پنج انگشتی ویبرام متفاوت است؟

هنگام خرید کفش انواع مختلفی از محصولات را در بازار مشاهده می کنید. Vibram FiveFingers یک کفش “barefoot” یا “پابرهنه” است. یعنی در حالی که محافظی به پا دارید که از کف پا محافظت می کند می توانید همانند وقتی که پابرهنه هستید قدم بردارید. این کفش ها با سایر کفش‌های «پابرهنه» یا مینیمالیستی متفاوت هستند، زیرا برای هر انگشت فضا و محفظه ی جدا و مخصوص دارند.

بنابراین نه تنها کفی نازک و مناسب دارید که به شما امکان می دهد زمین را در زیر پای خود احساس کنید، بلکه از انگشتان پا نیز استفاده می کنید. شاید به نظر شما این مهم نباشد. اما وقتی ببینید که انگشت کوچک پای شما چقدر در راه رفتن نقش دارد شگفت زده خواهید شد.

 

انگشت کوچک مظلوم

مشکل بیشتر کفش‌ها این است که انگشت‌های بیرونی شما را به داخل فشار می‌دهند. بنابراین انگشت کوچک پای شما تقریباً هرگز استفاده نمی‌شود. ممکن است کوچک باشد اما می تواند کارهای زیادی انجام دهد. Vibram FiveFingers نه تنها به شما این امکان را می دهد که از انگشت پنجم خود استفاده کنید، بلکه شما را مجبور می کند!

با باز کردن انگشتان پا، Vibram FiveFingers به ​​شما کنترل بیشتری در پای تان می دهد. این به تعادل، چابکی و کنترل بدن بهتر منجر می شود. همچنین می تواند منجر به بهبود وضعیت بدن و کاهش درد لگن، کمر و شانه شود.

برای بهتر کردن راه رفتن، کفش پنج انگشتی Vibram به زیره لاستیکی افسانه‌ای Vibram که برای صخره‌نوردی و سایر فعالیت‌های این چنینی کامل شده است، مجهز شده است. این بدان معناست که کفش ها مانند پوست دوم به پای شما فیت می شوند و چسبندگی باورنکردنی دارند. تقریباً مانند داشتن پاهای مارمولک است.

زمان بسیار کمی طول می کشد تا به پوشیدن آنها عادت کنید. و هنگامی که شروع کردید، ممکن است متوقف کردن آن برایتان سخت باشد. مکانیک بدن شما بهبود خواهد یافت.

 

شاید برای شما جالب باشد:

تاریخچه کفش

 

کفش پنج انگشتی برای چه کسانی مناسب است؟

کفش های Vibram FiveFingers می تواند برای هر کسی که راه رفتن را با دو پا به صورت عمودی یاد گرفته باشد مفید باشد. سایر کسانی که می توانند از این کفش ارگونومیک بهره مند شوند عبارتند از:

دوندگان / واکرها (پیاده روی)

شناگران

ماهیگیران

آکروبات ها

و …

 

در پایان

کفش های پنج انگشتی Vibram FiveFingers مبتکرانه، خوش ساخت و فوق العاده ارگونومیک هستند. آنها مکانیک بدن شما را در نقطه شروع یعنی پاهای شما بهبود می بخشند. و تمام بدن از این روند سود می برد.

تعادل، چابکی و کنترل بدن همگی افزایش یافته است. باسن و ستون فقرات شما همراستایی بهتری دارند و ضربه پاشنه پا (یکی از دلایل اصلی کمردرد) از بین می رود.

زیره Vibram در FiveFingers فوق العاده کارا است و اطمینان باورنکردنی را ارائه می دهد.

Vibram FiveFingers با سقف باز، سقف باز با بند، رویه مشبک با بند و نئوپرن با بند در دسترس است که تقریباً برای هر فعالیتی مناسب هستند. اما هنوز مدل اسکی برفی وجود ندارد.

پوشیدن آنها در ابتدا کمی مشکل است ولی به سرعت پوشیدن آنها را یاد میگیرید.

به خاطر داشته باشید که Vibram FiveFingers محافظت زیادی در قسمت بالایی ارائه نمی دهد. کفی محکم است و مانند هر کفی دیگر در برابر سوراخ شدن مقاوم است. اما چیز زیادی در بالا وجود ندارد که از پای شما محافظت کند. اما مسلماً بهتر از راه رفتن با پای برهنه است.

نظر شما چیست؟ آیا تا حالا تجربه پوشیدن کفش های مینیمالیستی را داشته اید؟ به نظر شما این کفش ها راحت هستند یا نه؟

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید