وبلاگ

کفش عید و نکاتی که قبل خرید باید بدانید

با نزدیک شدن به پایان سال و آغاز خرید های شب عید، یکی از چیزهایی که در لیست خرید اکثر ما جا دارد کفش عید است. قبل از اینکه کفش عید خود را بخرید بهتر است کمی تحقیق کنید تا با نکات مربوط به آن آشنا شوید و موقع خرید انتخاب بهتری داشته باشید. پس تا انتهای این مطلب با من همراه باشید.

هیچ خانم یا آقایی دوست ندارد که تکراری به نظر برسد هرچند لباس ها و کفش های پارسال او هنوز نو و قابل استفاده باشند. اگر مشکل مالی نداریم می توانیم کفش ها و لباس های پارسال را که هنوز نو باقی مانده اند به افراد نیازمندی که در تهیه مایحتاج شب عید خود دچار مشکل هستند هدیه بدهیم. این کار هم آنها را خوشحال می کند و هم ما را که با تهیه کفش و لباس های جدید تکراری به نظر نخواهیم رسید.

 

ملاک های خرید کفش عید

ملاک های انتخاب و خرید کفش بسته به هدف ما متفاوت است. ممکن است زیبایی در درجه اصلی اهمیت باشد. ممکن است بخاطر مشکلات پا اولویت اول ما راحتی کفش باشد. شاید دنبال کفشی با رنگ خاص باشیم. یا اینکه بخاطر مسائل و مشکلات مالی اولویت ما قیمت پایین آن کفش باشد.

 

ظاهر کفش عید

موقع خرید کفش عید ظاهر کفش از اهمیت بالایی برخوردار است چون قرار است با این کفش به مهمانی و دید بازدید برویم و حتماً دوست داریم که کفش ما هم مانند لباس های زیبای ما بدرخشد. پس باید دنبال کفش هایی باشیم که از لحاظ ظاهری چشمگیر و خاص باشد. در این مورد ممکن است ملاک های دیگر مانند راحتی و قیمت را در درجه های بعدی قرار دهیم. یعنی کفشی بخریم که زیاد راحت نباشد یا زیاد ارزان نباشد.

 

راحتی کفش عید

وقتی پادرد داشته باشیم اولین ملاک ما در خرید کفش عید راحت بودن آن است. اگر کفش راحت و نرم نباشد پای ما بقدری درد می گیرد که هیچ لدتی از مهمانی و دید و بازدید های عید خواهیم برد. پس باید بدنبال کفشی باشیم که زیره طبی و رویه انعطاف پذیری داشته باشد.

 

رنگ کفش عید

پرطرفدارترین رنگ کفش در ایران و سایر نقاط جهان رنگ مشکی است. وقتی در خیابان قدم میزنید بیشترین رنگی که به چشم میخورد رنگ مشکی است و در فروشگاه ها هم عمده کفش ها به رنگ مشکی هستند. احتمالاً انتخاب اکثر شما هم رنگ مشکی است اما ممکن است بخاطر رنگ لباس عید امسال دنبال رنگی به غیر از مشکی بگردید. خوشبختانه خیلی از مدل ها بجز رنگ مشکی در رنگ های دیگری مانند سفید، کرمی، قهوه ای و … تولید و عرضه می شوند.

 

جنس کفش عید

کفش های مختلف با جنس های مختلف تولید می شوند. جنس زیره و جنس رویه ملاک مهمی در خرید کفش عید است. اگر بدنبال حداکثر کیفیت، وقار و ارزش هستید کفش های چرم اصل را انتخاب کنید. چرم گاو، چرم بز و چرم گاومیش بیشترین استفاده را در تولید کفش های چرمی دارند. چرم های صنعتی یا مصنوعی گزینه رایج دیگری در تولید کفش هستند که بدلیل شباهت زیاد با چرم اصل و قیمت پایینتر نسبت به آن استفاده زیادی در صنعت کفش دارند. مواد مصنوعی پلاستیکی هم به وفور در تولید کفش های کتانی و اسپرت استفاده می شوند که از لحاظ ظاهر مشابه ولی از لحاظ کیفیت بسیار متفاوت هستند و هنگام خرید باید دنبال نمونهای با کیفیت آنها بود. مواد دیگری که در تولید رویه کفش استفاده می شوند شامل پارچه، جیز، مخمل، کتان و … است.

جنس زیره کفش ها هم با هم متفاوت است. از انواع موادی که در تولید زیره کفش استفاده می شود می توان از چرم، لاستیک، پلاستیک، پی یو و تی پی یو نام برد که دارای ویژگی ها و کیفیت های متفاوتی هستند. زیره های لاستیکی، محکم و با دوام هستند اما سفت هستند و قابلیت انعطاف کمی دارند. زیره های چرمی بسیار لاکچری هستند اما عایق سرما و گرما و رطوبت نیستند و سفت هستند و راحتی بالایی ندارند. زیره های PU و TPU زیره های سبک، با کیفیت و منعطفی هستند که قیمت بالاتری نسبت به لاستیک دارند اما راحتی پا را تظمین می کنند.

 

مدل کفش عید

کفش مجلسی، اسپورت یا صندل. اگر خانمی هستید که لباس شب های زیبا یا مانتوهای مجلسی مجلل را برای عید انتخاب کرده اید حتما دنبال کفش های مجلسی و براق و پاشنه بلند برای تکمیل استایل خود هستید. درصورتی که خانمی میانسال یا مسن هستید و لباس های با ظاهر سنگین و جا افتاده مد نظرتان است کفش هایی با پاشنه متوسط و ظاهر رسمی انتخاب خوبی خواهد بود. خانم هایی که دچار پادرد هستند باید بدنبال یک کفش راحتی و طبی باشند تا به آنها در راه رفتن کمک کنید و باعث پادرد آنها نشود. و اگر تیپتان مانتو یا دامن بدون شلوار است، یک جفت صندل زیبایی بخش استایل شما است.

و اما آقایان گرامی که قرار است با کت و شلوار و تیپ رسمی در مهمانی ها ظاهر شوید حتما یک کفش چرمی رسمی انتخاب اولتان خواهد بود. برای پوشیدن شلوار جین و تیشرت یک کفش کتانی انتخاب کنید. اگر دختر یا پسر نوجوان یا جوان هستید و تیپ شما برای دید و بازدید های عید اسپرت است حتماً بدنبال کفش های اسپرت و کتانی باشید که به تیپ شما بیاید و روحیه و انرژی جوانی شما را به رخ همه بکشد.

 

قیمت کفش عید

هرچی پول بدی آش میخوری. هیچ گرونی بی حکمت و هیچ ارزونی بی دلیل نیست. و ضرب المثل هایی مثل این که از قدیمیان برای ما به ارث رسید چراغ راه ما در مورد مبلغی است که قرار است برای کفش عید پرداخت کنیم. پیشنهاد میکنم که اگر وضع مالی ضعیفی ندارید به دنبال کفش های ارزان نگردید. کفشی که با کیفیت باشد، از چرم اصل یا مواد مصنوعی مرغوب تولید شده باشد و وقت و دقت زیادی برای ساخت آن صرف شده باشد مسلماً ارزان نخواهد بود. کفش های چرم اصل زیبایی و وقار بالایی دارند و به تبع آن قیمت آنها هم بالاتر است. کفش های با دوام از مواد اولیه و چسب خوبی در تولید آ«ها استفاده شده و همه اینها در بازار امروز ما ارزان بدست نمی آیند. موادی که راحت، منعطف، سبک باشند و حساسیت زا نباشند هم باعث بالا رفتن قیمت کفش می شوند.

اما اگر مشکلات مالی مجبورتان می کند که سراغ کفش های ارزان بروید باید سطح انتظارات خود را پایین بیاورید. در این حالت نباید انتظار داشته باشید که کفشی با رویه چرم طبیعی پیدا کنید. یا آن کفش از مواد مرغوب تولید شده باشد و احساس خوبی به شما بدهد. زیره کفش های ارزان عموماً از لاستیک تولید می شود که سفت و سنگین است. اگر هم کفشی با زیره PU پیدا کنید حتماً از مواد درجه دو و سه تولید شده است چون مواد اولیه تولید زیره های منعطف PU بسیار گران شده است. البته درصورتی که ملاک شما زیبایی کفش باشد می شود با قیمت های ارزان هم کفش های زیبا و شیک تهیه کرد اما به قول معروف این کفش ها یکبار مصرف هستند و کیفیت و دوام فدای زیبایی آنها شده است. موقع پوشیدن هر لحظه امکان پارگی آنها هست و نباید در صورت خرابی یا پارگی ناراحت شوید. به هر حال با هر مقدار پولی که دارید سعی کنید بهترین گزینه را در آن رنج قیمتی پیدا کنید و از یک فروشنده منصف خرید کنید تا مطمئن باشید کفشی که خریده اید بهترین کفش در آن محدوده قیمتی است.

 

کفش عید بچه گانه

شاید سالی بگذرد و عیدی بیاید و ما پدر و مادر ها برای خودمان کفشی تهیه نکنیم اما بخاطر رشد مداوم پای کودک و شور و شوق واشتیاقی که کودکان برای داشتن کفش نوی عید دارند خرید کفش برای آنها برنامه ثابت هر عید ماست. خنده و شادی که بچه ها بعد از خرید کفش عید دارند وصف ناشدنی و خاطره انگیز است. خرید کفش عید برای کودکان هم نکات مخصوص به خودش را دارد. مثلاً اینکه معمولا کفش بچه های کوچکتر را پدر یا مادر به پای بچه می کنند و بچه های بزرگتر هم با وجود اینکه خودشان کفششان را می پوشند اگر کفش به سختی پوشیده شود آنها را ناراحت می کند. پس سعی کنید کفشی که می خرید چسبی باشد تا راحت و سریع بتوان آنها را بپوشید یا از پا درآورد.

اگر برای کودکتان کت و شلوار تهیه کرده اید یک کفش رسمی برای او انتخاب کنید و اگر لباس های اسپرت به تن می کند کفش کتانی بهترین انتخاب برای آنهاست. اگر در مناطق گرمسیر زندگی می کنید و آب و هوای ایام عید گرم است بهتر است برای کودکان صندل بخرید تا پای آنها عرق نکند و داغ نشود. همچنین در هنگام خرید سعی کنید رنگ های شاد و زنده انتخاب کنید. معمولا پسرها رنگ های سفید، قرمز، آبی، زرد و دختران هم عاشق رنگ صورتی، قرمز، سبز و بنفش هستند.

 

انواع کفش عید

بعد از توضیحاتی که در بالا به شما دادم در ادامه چند نمونه عالی که انتخاب مناسبی برای خرید کفش عید هستند آورده ام که بسته به هدف و ملاک شما می توانند همراه شما در دید و بازدید های عید باشند.

 

کفش ورنی زنانه

یک لباس شب زیبا یا یک مانتوی درخشان نیاز به یک کفش براق دارد تا استایل یک خانم جذاب و خاص را کامل کنید. کفش های با رویه ی ورنی یک انتخاب مناسب است که تضمین می کند درخشندگی و براقیت فوق العاده آن چشم هر بیننده ای را می گیرد. اگر رنگ مشکی را انتخاب کنید سعی کنید زیره آن را با رنگ قرمز انتخاب کنید چون همنشینی رنگ مشکی براق و قرمز حس لاکچری بودن و گران بودن خاصی به کفش می دهد.

کفش زنانه مدل MAJINI مشکی

کفش عید پاشنه بلند زنانه

فرقی نمی کند قدتان کوتاه باشد یا بلند. موقع پوشیدن لباس های خاص عید هرچقدر قدتان بلندتر باشد ظاهر شما خاص تر و راه رفتن تان زیباتر خواهد بود. پوشیدن کفش پاشنه بلند بهترین راه برای این منظور است. برای این کار یک کفش با پاشنه هفت یا ده سانتی را انتخاب کنید. شاید به راه رفتن با آن عادت نداشته باشید یا راه رفتن با آن کمی برای شما سخت باشد و باعث خستگی پای شما شود اما هدف ما خاص تر و زیباتر دیده شدن در عید است پس می توان با کمی تمرین و کمی تحمل به هدفمان برسیم و مطمئناً ارزشش را خواهد داشت.

کفش زنانه پاشنه دار مدل DIAMOND STITCH مشکی

کفش راحتی زنانه

اگر از پادرد مزمن رنج می برید یا پا به سن گذاشته اید و راه رفتن برایتان سخت است باید برای دید و بازدید های زیاد و فشرده ای که در ایام عید در پیش دارید یک کفش راحتی یا طبی انتخاب کنید که به شما کمک کند بتوانید از پس این فشارها بر بیایید و دچار پادرد غیر قابل تحمل نشوید. پس کفشی را انتخاب کنید که نرم باشد. سبک باشد. قابل انعطاف باشد و در عین حال ظاهر زیبایی داشته باشد.

کفش زنانه مدل PERFORATED مشکی

کفش زنانه غیر مشکی

اگر لباس هایی که برای عید انتخاب کردید قابلیت ست شدن با رنگی غیر از مشکی را دارند پس کمی تنوع به خرج بدهید و کفشی با رنگ قهوه ای، کرم یا سفید انتخاب کنید. این به متمایز شدن شما کمک می کند و تمایز هم یک عامل خاص بودن است.

کفش زنانه مدل ARIANA بژ

کفش تخت زنانه

اگر هیچ جوره نمی توانید با کفش پاشنه دار کنار بیایید سراغ گزینه هایی با زیره تخت بروید. کفش های زیره تخت به شما اجازه می دهند که ساعت ها آنها را بپوشید بدون اینکه دچار زانو درد بشوید. در میان این کفش ها هم کفش های زیبایی وجود دارند و بسته به نوع لباسی که انتخاب می کنید آنها را بخرید.

کفش زنانه مدل U BOWTIE مشکی

کفش مردانه رسمی

برای آقامون که جنتلمنه و حتماً کت و شلوار به تن می کنه هیچ چیز جایگزین یک کفش چرمی رسمی زیبا و با کیفیت نیست. کفشی که نشان بده چقدر به ظاهر خود اهمیت می دهید، با وقار هستید و آداب اجتماعی را به خوبی رعایت می کنید.

کفش مجلسی مردانه چرم طبیعی مدل FENDI مشکی

بوت چرمی مردانه

انرژی و سرزندگی دوران جوانی را با پوشیدن یک کت اسپرت، شلوار جین و یک بوت چرمی مردانه به رخ اطرافیان بکشید. بوت های چرمی شیک و باکلاس هستند و در عین حال ظاهری اسپرت و ماجراجویانه دارند.

کفش مردانه چرم طبیعی مدل FORTIS مشکی

کفش اسپرت مردانه برای عید

در دید و بازدیدهای جوانانه و سفرهای ایام عید هیچ کفشی راحت تر و بهتر از یک کفش اسپرت نیست. کفشی که علاوه بر راحتی، ظاهر زیبایی داشته باشد و مناسب تیپ نو و زیبای عید باشد.

کفش اسپورت مدل NIKE SUEDE قهوه ای

کفش طبی مردانه

برای افراد مسن تر که سال ها از پاهای خود کار کشیده اند و به پادرد دچار هستند بهترین گزینه برای خرید کفش عید، یک کفش طبی مردانه است. کفش های طبی زیره های سبک و راحتی دارند و به راه رفتن بدون درد کمک می کنند.

کفش مردانه طبی چرم طبیعی مدل ROYAL قهوه ای

کفش بچه گانه اسپرت

بیشترین انتخاب پدر و مادرها برای خرید کفش عید بچه گانه همین مدل های کتونی و اسپرت است. بانشاط و پرانرژی است. راحت و انعطاف پذیر است و تحمل فشار حاصل از دویدن و بالاپایین پریدن های هنگام بازی با سایر بچه های فامیل را دارد.

کفش اسپورت مدل CL مشکی

کفش رسمی پسرانه

خیلی از بچه ها دوست دارند که لباس رسمی مثل کت و شلوار برای عید بپوشند تا احساس بزرگ شدن و باکلاس بودن به آنها بدهد. لازمه پوشیدن همچنین لباسی داشتن یک کفش رسمی برای آقا پسرهای گل ماست.

کفش پسرانه ورنی مدل MASERATI مشکی

کفش تخت دخترانه

هم شیک. هم راحت. هم سبک و هم زیبا. این ها اوصاف کفش های دخترانه ای است که به خوبی با لباس عید دخترها ست میشه و به اونها حس یک ملکه خوشبخت و شاد را میده.

کفش دخترانه اکلیلی مدل درخشان سفید

کفش طرح دار دخترانه

این کفش ها از لحاظ ظاهر مانند کفش های تخت هستند با این تفاوت که روی رویه آنها طرح های مختلفی به چاپ رسیده است. دخترانی که عاشق دنیای هنر هستند خیلی از این کفش ها استقبال می کنند.

کفش دخترانه مدل ZIG ZAG PRINT صورتی

کفش پاشنه دار دخترانه

خیلی از دختر خانم ها دوست دارند چند سانتی بلندتر از قدی که الان هستند باشند. بخاطر همین علاقه زیادی به کفش های پاشنه دار نشان می دهند بخصوص در ایام عید که در خیلی از مهمانی ها حاضر می شوند و افراد زیادی از دوستان و بستگان آنها را می بینند.

کفش دخترانه پاشنه دار مدل BUTTERFLY مشکی

نتیجه گیری

یکی از لذت های همیشگی عید پوشیدن کفش نویی است که مخصوص همین ایام تهیه کرده ایم. عید فصل نو شدن و شادی و نشاط است. با انتخاب یک کفش مناسب برای دید و بازدید های عید و مسافرت های نوروزی لذت راه رفتن در هوای بهاری را دوچندان می کند. در پایان امیدوارم مطالب موجود در این مقاله برای شما مفید بوده باشد و کمک بکند که انتخاب بهتری برای خرید کفش عید خود داشته باشید. اگر نکته ای به ذهنتان می آید که در این مقاله به آن اشاره نشده خوشحال می شوم که در بخش نظرات این مطلب با ما به اشتراک بگذارید. اگر قصد خرید کفش دارید حتماً به سایت و  اینستاگرام فروشگاه اینترنتی کفش ضیاکالا هم سر بزنید. امیدوارم کفشی که می خرید را همیشه در شادی ها به پا کنید و لحظات خوب و به یاد ماندنی با آن داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید