وبلاگ

چگونه واکس کفش طبیعی خانگی بسازیم

واکس کفش طبیعی خانگی

کفش های پولیش شده و براق عالی به نظر می رسند و ماندگاری بیشتری دارند. اما نیازی نیست پولی که به سختی به دست آورده اید را برای پولیش کفش های گران قیمت خریداری شده در فروشگاه صرف کنید. بهتر است خودتان آن را بسازید: ارزان، بدون مواد شیمیایی، سازگار با محیط زیست و کاملا طبیعی است. با ادامه این مقاله همراه باشید تا یاد بگیرید چگونه از وسایلی که از قبل در خانه دارید، یک واکس کفش طبیعی خانگی عالی بسازید.

مواد لازم برای درست کردن واکس کفش طبیعی در خانه

برای ساختن واکس کفش طبیعی خانگی واقعاً به وسایل زیادی نیاز ندارید. شما احتمالاً مواد اولیه را در خانه و در انبار آشپزخانه خود دارید. فقط آنها را دور هم جمع کنید:

1- روغن زیتون

2- آب لیمو

آماده سازی واکس کفش طبیعی خانگی

  1. یک پیمانه آب لیمو را با دو پیمانه روغن زیتون ترکیب کنید تا حالت جلا پیدا کند.
  2. از یک پارچه تمیز برای مالیدن مقدار کمی از آن به کفش خود استفاده کنید و اجازه دهید چند دقیقه در آن خیس بخورد.
  3. با پارچه دیگری آن را پاک کنید و از کفش های براق خود لذت ببرید.

نکات و هشدارها

1- واکس پولیش را روی کفش های تمیز و خشک بمالید. مطمئناً نمی‌خواهید کثیفی‌ها و لکه‌ها را با پوشاندن آن‌ها با پولیش بپوشانید، بنابراین ابتدا برای تمیز کردن کفش‌هایتان وقت بگذارید.

2- کفش های چرمی خود را هر ماه یا درصورت لزوم زودتر جلا دهید تا عمر آنها افزایش یابد. این کار باعث می شود که چرم خرد و شکسته نشود.

3- روغن زیتون ارزان قیمت به همان اندازه که انواع باکیفیت و گران آن عمل می کند، کار می کند.

4- این دستور برای کفش چرم در نظر گرفته شده است – نه جیر. استفاده از روغن روی جیر باعث ایجاد لکه می شود.

راه های دیگر برای پولیش کفش های چرمی

اگر روغن زیتون یا آب لیمو ندارید، چند راه دیگر وجود دارد که می توانید واکس کفش طبیعی خانگی بسازید.

پوست موز: از داخل پوست موز برای براق شدن کفش های خود استفاده کنید. فقط پوسته را روی کفش های چرمی خود بمالید، روغن های موجود در پوست موز کفش های شما را به جلای اولیه خود باز می گرداند. بعد از آن پوست را در ظرف کمپوست خود بریزید و به این شکل هیچ زباله ای نخواهید داشت.

واکس کفش خانگی:  اگر کفش‌هایتان را اغلب جلا می‌دهید، قوطی واکس کفش خود را بسازید تا جایگزین نمونه ای شود که از فروشگاه خریداری شده است. فقط مقدار مساوی موم زنبور عسل، یک روغن جامد (مانند کره کاکائو) و یک روغن مایع (مثل روغن زیتون) را روی یک دیگ بخار آب کنید و در ظرف خالی بریزید. اجازه دهید تا کاملا سفت شود. خمیر آماده استفاده است. فقط آن را روی کفش های خود بمالید، اضافی آن را پاک کنید، و کار تمام است. این روغن کفش‌های شما را نرم و جلا می‌دهد، در حالی که موم زنبور عسل پوششی برای محافظت در برابر آب، نمک و هر آلودگی دیگری که با آن تماس پیدا می‌کنید، اضافه می‌کند.

خوشبو کردن کفش های بدبو

در حالی که مشغول اصلاح کفش های خود هستید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که آنها را نیز خوشبو کنید. دو راه آسان برای انجام این کار وجود دارد. می‌توانید کفش‌هایتان را چند ساعت بیرون بگذارید و اجازه دهید آفتاب جادوی ضدعفونی‌ کننده‌اش را اعمال کند یا داخل آن‌ها جوش شیرین بپاشید. جوش شیرین را برای مدتی در کفش خود بگذارید و پس از چند دقیقه برگردید و آن را بتکانید.

استفاده از جوش شیرین به افزایش عمر کفش شما نیز کمک می کند. علاوه بر این، اگر می توانید، سعی کنید چند روز پشت سر هم کفش خود را نپوشید. اجازه دادن به کفش‌هایتان برای تنفس و خشک شدن بین استفاده باعث می‌شود دوام بیشتری داشته باشند و بوی بهتری داشته باشند.

حالا شما یک واکس کفش طبیعی خانگی دارید که می توانید با آن کفش های گران قیمت خود را زیبا و چشمگیر کنید. به یاد داشته باشید که چرم کفش های شما دقیقا مانند پوست بدن شما نیاز به مراقبت و نگهداری دارد. در صورت عدم رسیدگی مناسب به کفش های چرمی، طولی نمی کشد که مجبور به خداحافظی با آنها و پرداخت هزینه های زیاد برای خرید یک جفت کفش چرمی نو هستید. برعکس، درصورت مراقبت و نگهداری همیشگی و مرتب از کفش های خود می توانید تا چندین سال از آنها در بهترین و راحت ترین شکل ممکن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید