وبلاگ

5 دلیل برای اطمینان از مناسب بودن کفش بچه گانه

مناسب بودن کفش بچه گانه

حقیقیت آشکاری که وجود دارد این است که ما به سختی می‌توانیم فراتر از ظاهر را ببینیم. اما به قول معروف قضاوت صرفاً از روی ظاهر می تواند فریبنده باشد. احتمالاً شما هم در گذشته در مورد انتخاب و خرید کفش یکی دو اشتباه این شکلی مرتکب شده اید، زیرا زیبایی را به راحتی ترجیح داده اید. پس این اشتباه را به فرزندان خود نیز منتقل نکنید! دفعه بعد که می خواهید یک جفت کفش بچه گانه زیبا را بخرید، کمی تأمل کنید. فقط با دیدن ظاهر کفش، برای خرید وسوسه نشوید! و ابتدا به نیازهای رشد پاهای فرزندتان فکر کنید! ظاهر زیبای یک کفش دلیلی بر مناسب بودن کفش بچه گانه نیست. در اینجا پنج دلیل مهم برای خرید کفش هایی که به رشد صحیح فرزندان شما کمک می کنند، آورده شده است.

 

  1. راحتی

ناگفته نماند: راحتی مهم است. بچه‌ها مجموعه‌ای از انرژی هستند و چه در مدرسه باشند، چه خانه یا زمین بازی محلی، فعال خواهند بود. و اگر کفش‌هایشان به اندازه کافی راحت نباشد پاهایشان اذیت می شود.

سنجش میزان راحتی فرزندتان ممکن است سخت باشد. در واقع، بسیاری از بچه ها تا زمانی که آسیبی به پاهایشان وارد نشود، درد کفش های تنگ را احساس نمی کنند.

کفش های نامناسب در واقع می توانند مانع رشد طبیعی و راحتی کودک شوند. لین استاهلی، متخصص ارتوپد اطفال، می گوید کفش های سفت و تنگ ممکن است باعث بدشکلی، ضعف و از دست دادن تحرک شوند.

او به کودکان پیشنهاد می‌کند تا جایی که ممکن است برای رشد سالم پایشان پابرهنه باشند. در اینجا یک واقعیت شگفت انگیز وجود دارد: 70 درصد از اطلاعات و پردازش مغز ما در مورد نحوه راه رفتن، دویدن و پریدن از اعصاب کف پاها می آید.

متأسفانه، همه زمین ها مناسب کودکان نوپای پابرهنه نیست. در مواردی که فرزند شما نیاز به پوشیدن کفش دارد، دکتر استاهلی کفش های سبک وزن و انعطاف پذیر را توصیه می کند.

 

  1. استفاده آسان

ما والدین می دانیم که زمان چقدر ارزشمند است. آخرین چیزی که در عجله صبحگاهی موقع رفتن به مدرسه نیاز داریم، به پا کردن کفش ها در کوتاه ترین زمان ممکن است. به همین دلیل است که در بیشتر کفش های بچه گانه بند و چسب و … را به طور کلی کنار می گذارند. اما اگر واقعاً می‌خواهید استانداردهای لازم و ضروری یک کفش را رعایت کنید، کفش‌های کودک شما باید دارای نوعی بند، چسب یا سایر سیستم‌های بست باشند تا بتوانند با رشد پاها بزرگ شوند.

 

  1. رشد سریع

از آنجایی که پاهای کوچک آنها خیلی سریع رشد می کنند، تشخیص زمان مناسب برای تهیه یک جفت کفش جدید برای فرزندتان می تواند دشوار باشد. تا سن سه سالگی، پای یک کودک نوپا تقریباً هر سه ماه یکبار به اندازه نیم سایز رشد می کند. از سه تا شش سالگی این میزان به هر شش ماه افزایش می یابد.

در حالی که بیشتر والدین از سرعت رشد بچه‌هایشان با کفش‌هایشان ناراحت هستند، خرید کفش‌هایی با سایزهای کوچک همیشه ایده خوبی نیست و از طرفی کفش‌های بزرگ باعث می‌شوند بچه‌ها به راحتی زمین بخورند و دچار مشکلات پا شوند.

بهتر است به طور دوره ای کفش های کودکان خود را از نظر ساییدگی و پارگی چک کنید. برآمدگی اطراف، پنجه و انگشتان پا که به سمت بالا خم می شوند، همه نشانه هایی هستند که زمان تعویض سایز فرا رسیده است.

 

  1. قابلیت تنفس

قابل انکار نیست که کیفیت مهم است! مواد با کیفیت، مانند چرم و کتان، عرق را جذب می‌کنند و در حین بازی، پاهای کودک را خنک‌تر و خشک‌تر نگه می‌دارند. مواد مناسب همچنین باعث کاهش ناراحتی و بوی بد پا می شود.

 

  1. انعطاف پذیری

اگر کف پاها خیلی سفت یا نرم باشد، پای کودک شما به شکل سالم رشد نمی کند. به همین سادگی. کف کفش بچه گانه باید به اندازه کافی محکم و ضخیم باشد تا از پاهای کودک شما در برابر فشار و آسیب محافظت کند. اما آنها همچنین باید به اندازه کافی انعطاف پذیر باشند تا با پا خم شوند.

کفش های نرم برای بازی های سبک ایده آل هستند در حالی که کف های سفت تر برای بازی های شدید کودکان مناسب است. اما به محض اینکه بچه ها داخل خانه رفتند، فوراً کفش ها را درآورید تا مدت زمانی که با حرکات محدود می گذرانند محدود شود. کفی و مواد سفت و سخت به هیچ وجه جوابگوی خمش و کشش نیستند و منجر به رشد ضعیف پا می شوند.

 

خب چی فکر می کنی؟ به نظر ما بسیار مهم است که کفش های مناسب برای کودکان خود انتخاب و تهیه کنید که دارای ویژگی های زیر باشند:

قابلیت پوشیدن آسان

وزن سبک

قابلیت انعطاف

راحتی

دوام و ماندگاری

 

این فقط به بهبود رشد پا برای فرزندان شما منجر نمی شود بلکه هر بار که مجبور می شوید کودک را با این کفش ها به تفریح ببرید با بهانه گیری کمتری مواجه می شوید.

بنابراین دفعه بعد که به خرید کفش می روید، از زرق و برق ها و درخشش ها دور شوید و یک جفت کفش شیک را پیدا کنید که به بچه های شما کمک می کند تا ظاهری جذاب داشته باشند و علاوه بر آن راحتی و کیفیت خوبی داشته باشند. این یک کفش برای شادی فرزند شما خواهد بود.

مناسب بودن کفش بچه گانه نه تنها برای شما والدین عزیز بلکه برای ما نیز مهم است. ما در ziakala، به رشد کودک شما اهمیت می دهیم. همین امروز مجموعه‌ی کفش‌های با کیفیت ما را بررسی کنید و جفتی بخرید که رشد کودک شما را تقویت کند (و ظاهر و زیبایی آن را نیز به خطر نمی‌اندازد).

1 دیدگاه در “5 دلیل برای اطمینان از مناسب بودن کفش بچه گانه

دیدگاهتان را بنویسید