وبلاگ

آداب پوشیدن کفش در فرانسه

آداب پوشیدن کفش در فرانسه

آداب پوشیدن کفش در فرانسه چیست؟

اگر شما هم مثل من هستید، به احتمال زیاد چند جفت کفش در کمد خود دارید. ولی انتخاب آنهایی که با آنها سفر کنید کار آسانی نیست. البته بخشی از انتخاب ما باید کفش راحتی باشد. فرانسوی‌ها کفش‌های خود را دوست دارند، و اگر می‌خواهید در سفر به فرانسه خوش پوش باشید، باید آداب خاص کفش پوشیدن در فرانسه را بدانید. به خصوص برای مردان، زیرا مردان فرانسوی در مورد کفش های خود کاملاً عجیب و غریب هستند.

آداب پوشیدن کفش زنانه در فرانسه

مشکل کفش‌ها این است که هنگام بستن چمدان فضای زیادی را اشغال می‌کنند، بنابرمهم است که کدام کفش می تواند با شما همسفر باشد. کفش هایی را بسته بندی کنید که همه کاره هستند و می توانید در موقعیت های مختلف بپوشید.

زنان فرانسوی کفش پاشنه بلند می پوشند اما معمولا کفش های خیلی  پاشنه بلند نمی پوشند! برخلاف آنچه ممکن است فکر کنید، کفش های پاشنه دار زنان فرانسوی در واقع نوعی سپر محافظتی برای پا هستند. موضوع این است که در فرانسه، به ویژه در شهرهای بزرگ، لاجرم باید انتظار پیاده روی داشته باشید. و با خیابان‌های آسفالت‌ شده معمولی پاریس، اگر نمی‌خواهید مچ پای خود را بشکنید، باید تا حدودی محافظه‌کار باشید!

برای کارهای روزانه، زنان مسن هنوز هم کفش های پاشنه دار می پوشند. اگر در بانک یا در یک محیط رسمی کار می کنید، کت و شلوار و نوعی کفش پاشنه دار توصیه می شود. طبق آداب پوشیدن کفش در فرانسه، زنان فرانسوی «معمولی» کفش‌های راحت، تخت مانند بنسیمون، تادس یا نوعی صندل یا کفش باله می‌پوشند. طرح های Birkenstocks و Crocs برای مدت کوتاهی مد بودند، اما اینها کفش هایی نیستند که معمولاً یک زن فرانسوی بپوشد.

همچنین باید رفتن به محل کار با کفش های اسپرت و کت و شلوار یا دامن و تعویض آن با کفش پاشنه بلند در آسانسور را فراموش کنید! یک زن فرانسوی همچنان در مسیر رفتن از مترو به محل کار، نوعی کفش باله با کت و شلوار می پوشد، و احتمالاً در محل کار با کفش های پاشنه دار تعویض می کند. بله، بیشتر زنان فرانسوی به نوعی قربانی مد هستند و هرچند راحتی مهم است، معمولاً استایل از اهمیت بیشتری برخوردار است!

 


شاید برای شما جالب باشد: تاریخچه کفش


آداب کفش مردانه

بزرگترین تفاوت کفش بین فرانسه و آمریکا در مورد کفش های مردانه است. مردان فرانسوی کفش های ورزشی حجیم می پوشند تا ورزش کنند – نه برای بیرون رفتن. در فرانسه هم مثل آمریکا پوشیدن هودی روی شلوار جین گشاد و جدیدترین بوت  های نایک یا تیمبرلند می تواند مد روز باشد. این در بیست سالگی می تواند مد مناسبی باشد. اما پس از آن، حس مد شما باید رشد کند.

نوعی کفش است که برای مردان فرانسوی (جوانتر) معمول است: آن‌ها کفش‌های تنیس هستند، با بند، اما کوچک‌تر، ظریف‌تر از ورزشی. نوعی کفش تنیس قدیمی، مانند کفش‌های خیابانی یا کفش‌های کتانی . مردان (و زنان) فرانسوی آنها را در رنگ‌های مختلف می‌پوشند، اما اغلب به نوعی رنگ‌های خنثی و تیره‌تر (برخلاف کفش‌های ورزشی اغلب بسیار پر زرق و برق) می‌پوشند. آنها از پارچه یا چرم یا جیر ساخته شده اند. از برندهای معروف می توان به Converse یا Vans اشاره کرد. ورزشکاران اسکیت‌بورد آن‌ها را در ایالات متحده می‌پوشند و این کفش معمولی برای یک فرانسوی در یک محیط معمولی، در تمام فصول است.

تابستان های فرانسه

در تابستان، مردان فرانسوی میانسال یا  یا از طبقه اجتماعی بالاتر کفشی به نام des chaussures de bateau (که می‌توان آن را با یا بدون جوراب پوشید)، یا کفش‌های چرمی مانند Tods می پوشند.

برای جوانان، دمپایی انگشتی نیز بسیار شیک است. به خصوص با توجه به اینکه اخیراً تابستان ها بسیار گرم است. البته یک فرانسوی فقط در صورتی پاهای خود را نشان می دهد که پاها و ناخن هایش بی عیب و نقص باشد. در غیر این صورت آنها را پنهان می کنند. پوشیدن همزمان “جوراب‌ و صندل‌” یک اشتباه بزرگ از نظر مد در فرانسه است.

یکی از آداب پوشیدن کفش در فرانسه این است که برای پوشیدن لباس‌های مجلسی یا بیرون رفتن، کفش‌های چرمی الزامی هستند و هر مرد فرانسوی حداقل یک جفت کفش چرمی دارد. و بسیاری از آنها هر روز کفش‌های چرمی می‌پوشند.کفش های لوفر هنوز در مد هستند، اما کفش های چرمی دیگری هم وجود دارند. کفش های چرمی/جیر ساق دار نیز کاملاً مد روز هستند.

با دانستن نکات فوق می توانید با خیال راحت با کفش های خود در فرانسه قدم بردارید. به خصوص در ایامی که کنار برج ایفل هوا دونفره باشد.

شما به ما بگوئید. آیا تا حالا تجربه سفر به فرانسه را داشته اید؟ و در این سفر چه کفش هایی به همراه داشتید؟

دیدگاهتان را بنویسید