وبلاگ

کفش بچه گانه ارزان

کفش بچه گانه ارزان

.به عنوان پدر و مادر، همه ما می خواهیم بهترین ها را برای فرزندان خود فراهم کنیم. با این حال، وقتی نوبت به خرید کفش می رسد، بسیاری از ما تمایل داریم گزینه های ارزان تری را انتخاب کنیم. برای خرید کفش بچه گانه ارزان هم ممکن است دلایل منطقی زیادی داشته باشیم. دلایلی مانند:

  • رشد سریع پای کودکان و نیاز به تعویض زود به زود کفش آن ها.
  • این که کودکان متوجه تفاوت کفش ارزان و گران نمی شوند و با یک جفت کفش ارزان هم کنار می آیند.
  • تنوع زیاد کفش های ارزان قیمت از لحاظ شکل ظاهری.
  • سر به هوا بودن بچه ها و اینکه آنها نمی توانند به خوبی از یک جفت کفش گران قیمت محافظت کنند تا زود خراب نشود.
  • مشکلات اقتصادی خانواده و ضرورت صرفه جویی در هر هزینه ای که قابل کم کردن باشد و … .

در کل اگرچه این تصمیم ممکن است در ابتدا ایده خوبی به نظر برسد، اما خرید کفش های ارزان قیمت برای کودکان می تواند معایب متعددی هم داشته باشد. اگر شما هم از جمله افرادی هستید که به دنبال تهیه یک جفت کفش ارزان قیمت برای فرزند دلبندتان هستید بهتر است ابتدا این مقاله را مطالعه کنید تا با چشمی باز به انتخاب کفش آینده فرزندتان بپردازید.

 

کفش بچه گانه ارزان یعنی استفاده از مواد با کیفیت کمتر

کفش‌های ارزان‌قیمت اغلب از مواد کم‌کیفیت ساخته می‌شوند که می‌توانند باعث ناراحتی و حتی درد پای کودک شما شوند. اگر به این مسئله شک دارید بهتر است چرخی در بازار فروش مواد اولیه تولید کفش بزنید تا متوجه اختلاف قیمت زیاد مواد اولیه با کیفیت و کم کیفیت بشوید. من بخاطر کارم مراجعه زیادی به این بازار دارم و خیلی با این مسئله مواجه شده ام. مثلاً هنگامی که برای خرید زیره کفش، که یکی از اجزای اصلی تشکیل دهنده کفش است به سراغ فروشنده های زیره می روم چند نمونه زیره که همگی از لحاظ ظاهر به یک شکل هستند و فقط در قیمت تفاوت دارند به من نشان می دهند.

و وقتی دلیل این تفاوت قیمت را می پرسم به من می گویند که موادی که در ساخت این زیره ها به کار رفته متفاوت است. از مواد اولیه وارداتی درجه یک تا مواد بازیافتی وطنی! تفاوت قیمتی فاحش که بعضاً قیمت یک زیره باکیفیت با چهار یا پنج زیره کم کیفیت برابری می کند. یعنی قیمت یک زیره کم کیفیت گاهی یک پنجم قیمت یک زیره با کیفیت است. فروشنده می گفت کسانی که در کار تولید کفش های ارزان برای حراجی ها و دستفروشی ها هستند به سراغ این زیره های کم کیفیت می آیند. تا بتوانند قیمت تمام شده کفش را پایین بیاورند و مشتری را ترغیب به خرید بکنند. در مغازه های فروش مواد رویه کفش هم اوضاع به همین شکل است.

پس  به این نتیجه میرسیم که یک کفش بچه گانه ارزان  یعنی یک کفش بچه گانه بی کیفیت که می تواند منجر به تاول، پینه و سایر مشکلات پا شود که می تواند دردناک و درمان آن دشوار باشد. در برخی موارد، آنها حتی می توانند آسیب طولانی مدت به پای کودک شما وارد کنند. کفش‌های ارزان‌تر ممکن است به سرعت فرسوده شوند و دوام لازم برای مقاومت در برابر سایش و پارگی یک کودک فعال را نداشته باشند. کفش‌های باکیفیت می‌توانند استفاده بیشتری را تحمل کنند و ارزش بیشتری را برای سرمایه‌گذاری شما فراهم کنند.

 

کفش بچه گانه ارزان یعنی طراحی ضعیف

وقتی تولید کننده مجبور می شود قیمت تمام شده یک کفش را پایین بیاورد مجبور است قید طراحی های حرفه ای و پیچیده را بزند و به یک طراحی حداقلی کفایت کند. از طراحی رویه گرفته تا زیره و کفی. همه و همه باید ساده طراحی شوند تا هزینه های جانبی کاهش یافته و قیمت کفش پایین بیاید. کفش‌های بچه گانه ارزان قیمت اغلب ضعیف طراحی شده‌اند و پشتیبانی کافی برای پای کودک شما فراهم نمی‌کنند. این می تواند منجر به مشکلاتی در وضعیت بدنی و راه رفتن شود که می تواند باعث درد در پاها و کمر شود. در برخی موارد، حتی می تواند منجر به شرایط جدی تری مانند اسکولیوز شود.

 

کفش ارزان بچه گانه یعنی کفش بی دوام

وقتی کیفیت مواد اولیه یک چیز پایین باشد به طبع دوام آن هم پایین خواهد بود. تفاوت ماشین های چینی و ژاپنی یک مثال روشن برای این قضیه است. در حالی که خودروهای ژاپنی هنوز بعد سی سال در خیابان ها بدون مشکل در حرکت هستند کمتر خودروی چینی را می بینید که عمر بیش از 15 سال داشته باشد. هرچند از لحاظ ظاهری خودروهای چینی ممکن است زیباتر به نظر برسند ولی در باطن حرفی برای گفتن ندارند.

این قضیه در مورد کفش ها هم صادق است. کفش‌های ارزان قیمت بچه گانه اغلب بادوام نیستند و ممکن است نیاز به تعویض بیشتر از کفش‌های باکیفیت داشته باشند. زیره ای که زود می شکند، رویه ای که زود پاره می شود و چسبی که زود کنده می شود! این می تواند در دراز مدت هزینه بیشتری را برای شما به همراه داشته باشد زیرا باید به خرید کفش های جدید برای فرزند خود ادامه دهید.

 

کفش ارزان کودکانه یعنی کفشی که شیک نیست

هرچه به زرق و برق بیشتری نیاز باشد هزینه ها بالاتر می رود. تکه های اضافی برش خورده روی رویه کفش، چاپ های زیبا روی کفش، بند کفش های شیک، یراق آلات زیبا و رویه ای که باعث زیباتر شدن کفش شود، همه و همه باعث بالا رفتن هزینه ساخت یک کفش می شود. کفش های ارزان قیمت اغلب خیلی شیک نیستند و ممکن است برای همه موقعیت ها مناسب نباشند. این می تواند باعث شود کودک شما احساس خجالت کند که می تواند تأثیر منفی بر عزت نفس او بگذارد. البته ممکن است کفش بچه گانه ارزان قیمتی پیدا بشود که شیک و زیبا به نظر برسد اما مطمئناً تولید کننده مجبور شده کیفیت و راحتی کفش را فدای زیبایی آن کند.

 

خرید کفش بچه گانه ارزان یعنی یک صرفه جویی احمقانه

بهتر است یک بررسی و مقایسه ساده بکنیم و ببینیم با آن مبلغی که با خریدن یک کفش ارزان بچه گانه نزد ما باقی می ماند چه چیزهایی می توانیم بخریم. نیم کیلو گوشت، یا چند کیلو پیاز و سیب زمینی، یا یک پیتزا یا چند کیلو کود و یا هزینه چند روز مصرف آب و برق منزل! آیا این ها ارزش آن را دارند که قید سلامتی، نشاط و راحتی فرزندمان را بزنیم؟ آیا در سرگذشت افراد پولدار خوانده اید که دلیل پولدار شدنشان خرید وسایل ارزان و بی کیفیت قبل از ثروتمند شدن است؟ به قول آن ضرب المثل قدیمی که می گوید هنوز آنقدر پولدار نشده ام که جنس ارزان بخرم!

 

اثرات زیست محیطی کفش ارزان

هرچند این دلیل ممکن است برای ما که در کشورمان با مشکلات عدیده دیگری دست به گریبان هستیم با اهمیت به نظر نرسد ولی این یک واقعیت است که کفش های ارزان قیمت اغلب از مواد مصنوعی ای ساخته می شوند که زیست تخریب پذیر نیستند و می توانند تأثیر منفی بر محیط زیست داشته باشند. علاوه بر این در ساختار مواد اولیه آنها عناصری پیدا می شود که به شدت برای محیط زیست مضر است و باعث آلودگی خاک و آب پیرامون ما می شود. آموزش این مسئله که با داشتن لوازم دوستدار محیط زیست،  جامعه ای سالم تر خواهیم داشت به فرزندانمان که آینده سازان میهن ما هستند نقش مهمی در تربیت فکری و فرهنگی آنها خواهد داشت.

 

برای داشتن فرزندی ناراحت و غمگین کفش بچه گانه ارزان بخرید!

آسایش کودک در درجه اول اهمیت قرار دارد. زمانی که فرزندتان در یک جفت کفش راحت و مناسب فرو می‌رود، لبخند روی صورت او را تصور کنید. آن‌ها شادتر، پرانرژی‌تر خواهند بود و می‌توانند از فعالیت‌های روزانه‌شان لذت کامل ببرند. شاید کودک ما نتواند دلیل ناراحتی، پادرد و عدم اشتیاق به بازی خود را به وضوح بیان کند و ممکن است اصلا متوجه نشود که مشکل از کفش اوست و دلیل آن را بفهمد ولی قطعاً اثر آن را با بدخلقی، بی حوصلگی و عدم تمایل به راه رفتن ابراز می کند.

 

کفش ارزان یعنی اعتماد به نفس پایین

وقتی کودک شما نتواند خوب بدود، درگیر ناراحتی پاهایش باشد و از دویدن و بازی لذت نبرد، نمی تواند در جمع باشد و گوشه گیر می شود. پوشیدن کفش های با کیفیت می تواند اعتماد به نفس کودک را افزایش دهد. آنها نیازی به نگرانی در مورد ناراحتی، تاول یا درد پا در طول زمان بازی یا مدرسه نخواهند داشت، و به آنها اجازه می دهد تا روی خودشان بودن و تعامل با همسالان خود تمرکز کنند.

 

کفش با کیفیت نشانه اهمیت ما به فرزند

سرمایه‌گذاری روی کفش‌های باکیفیت راهی ملموس برای نشان دادن این موضوع به فرزندتان است که به رفاه او اهمیت می‌دهید. این نشان دهنده تعهد شما به سلامتی و راحتی آنهاست و پیوند والدین و فرزندان را تقویت می کند. با خرید کفش های با کیفیت، اهمیت انتخاب های متفکرانه و مسئولانه را به کودک خود می آموزید. آنها یاد خواهند گرفت که کیفیت مهم است و این درس می تواند به سایر زمینه های زندگی آنها نیز گسترش یابد.

 

کفش بچه گانه ارزان و درمان های گران

کفش های بی کیفیت می توانند در دراز مدت منجر به ناراحتی، درد و حتی مشکلات سلامتی شوند. به‌ عنوان والدین، طبیعتاً می‌خواهید از فرزندتان در برابر رنج‌های غیرضروری و مشکلات احتمالی پا محافظت کنید. روزی که ممکن است من و شما به عنوان پدر و مادر در این دنیا نباشیم، فرزندانمان که پدران و مادران آینده خواهند بود مجبورند تا با مشکلات و دردهای مربوط به ستون فقرات و زانو و کمر و پا دست و پنجه نرم کنند. و احتمالاً هیچ وقت نخواهند دانست که ریشه این دردها و مشکلات بخاطر نامناسب بودن کفش های آنها در کودکی بوده است. شاید مسخره به نظر برسد و با خود بگوییم که این احتمال خیلی پایین است، ولی اگر یک درصد هم احتمال این مسئله باشد، آیا حاضرید ریسک کنید و این مشکلات را به جان بخرید؟!

در حالی که کفش‌های باکیفیت ممکن است هزینه اولیه بالاتری داشته باشند، می‌توانند با کاهش نیاز به تعویض مکرر و هزینه‌های بالقوه پزشکی مرتبط با مشکلات پا، در درازمدت در هزینه صرفه‌جویی کنند.

 

کفش بچه گانه ارزان و خاطرات تلخ و نه شیرین

دوران کودکی زمان گرانبهایی است و تجربیات و خاطراتی که کودک شما اکنون خلق می کند تا آخر عمر در ذهن او باقی خواهد ماند. اجازه ندهید ناراحتی کفش های ارزان خاطره ای تکرار شونده برای او باشد. در عوض می توانید لذت بازی و ماجراجویی بدون درد را برای آنها فراهم کنید. من که خاطره شیرین کودکی و پوشیدن کفش نو در یکی دو روز اول خرید آنها در خانه و گذاشتن آنها کنار تختم هنگام خواب را هیچوقت فراموش نمی کنم.

 

کفش بچه گانه ارزان راهی سطل آشغال می شود

کفش‌های باکیفیت می‌توانند سختی‌های زندگی یک کودک فعال را تحمل کنند و به طور بالقوه به خواهر و برادر کوچک‌تر یا دوستانشان داده شوند. این نه تنها باعث صرفه جویی در پول می شود، بلکه ارزش احساسی را نیز به همراه دارد. و حس نوع دوستی و کمک به دیگران در فرزندان تقویت می کند. همچنین کفش های باکیفیت با زبان بی زبانی به دیگران نشان می دهد که شما به این سطح از بلوغ فکری رسیده اید که سلامتی، راحتی و نشاط خانواده خود را با هیچ چیز عوض نمی کنید. کفش های بچه گانه ارزان فقط یک کار و یک راه بلدند. کار آنها اذیت کردن پا و راه آنها به سوی سطل آشغال است.

 

کفش ارزان

 

کفش بچه گانه ارزان مانع رشد صحیح پا است

پاهای کودکان به طور کامل شکل نگرفته و صفحات رشد آنها همچنان فعال است. کفش‌های نامناسب یا بدساخت می‌توانند رشد طبیعی پا را مختل کنند و به طور بالقوه منجر به بدشکلی و مشکلات مادام العمر پا شوند. سرمایه گذاری روی کفش های با کیفیت، حمایت مناسب را تضمین می کند و به پا اجازه می دهد تا به طور طبیعی رشد کند. استخوان های نرم پای کودکان به مثابه خمیری هستند که در هر قالبی قرار بگیرند شکل همان قالب را به خود می گیرند. کافی است کمی در اینترنت سرچ کنید تا با عکس هایی مواجه شوید که از مشکلات پای کودکان موجود است. مشکلاتی که اصلاح آنها بعضاً امکان پذیر نیست.

 

کفش بچه گانه ارزان یعنی یک نگهبان بی عُرضه

کودکان برای جلوگیری از ایجاد صافی کف پا یا سایر مشکلات مربوط به قوس به حمایت قوس کافی نیاز دارند. کفش‌های باکیفیت معمولاً نسبت به جایگزین‌های ارزان‌تر، پشتیبانی بهتری از قوس دارند و باعث رشد سالم پا می‌شوند.

همچنین کفش‌های کودکان با طراحی حرفه‌ای اغلب دارای ویژگی‌هایی مانند کاپ‌های پاشنه تقویت‌شده و محافظ انگشت پا هستند. که خطر آسیب‌دیدگی در حین بازی یا فعالیت‌های بدنی را کاهش می‌دهد. مانند کفش های اسپرت بچه گانه. این ویژگی ها ممکن است در کفش های ارزان قیمت کم باشد. متخصصین ارتوپدی بر اهمیت انتخاب کفش مناسب برای کودکان تاکید دارند. کفش مناسب می تواند نه تنها بر سلامت پا بلکه بر هم ترازی کل بدن تأثیر بگذارد که می تواند بر وضعیت بدن تأثیر بگذارد و خطر مشکلات اسکلتی عضلانی را کاهش دهد. کفش‌های باکیفیت معمولاً بالشتک و ضربه‌گیری بهتری دارند. این برای کودکانی که در بازی های فعال شرکت می کنند بسیار مهم است، زیرا استرس روی استخوان ها و مفاصل در حال رشد آنها را کاهش می دهد.

کفش‌های باکیفیت اغلب دارای موادی هستند که به پاها اجازه تنفس می‌دهند و احتمال عفونت قارچی، بو و ناراحتی را کاهش می‌دهند. کفش‌های ارزان و با تهویه ضعیف ممکن است این ویژگی ضروری را نداشته باشند.

 

کفش های بچه گانه ارزان یعنی ساخت بدون نظارت

برندهای کفش با کیفیت بالا از استانداردهای کیفی و ایمنی دقیق پیروی می کنند. این استانداردها تضمین می‌کنند که مواد استفاده‌شده برای کودکان غیر سمی و ایمن هستند، که ممکن است در مورد کفش‌های ارزان‌تر و ضعیف‌تر صدق نکند. همانطور که قبلاً اشاره شد، یکی از راه های پایین آوردن قیمت کفش استفاده از مواد نامرغوب است. در یک کارگاه تولید کفش که هدف آن ساخت کفش های بچه گانه ارزان است قاعدتاً نه خبری از آزمایشگاه کنترل کیفیت است نه خبر از ناظرانی که بر امر خرید مواد اولیه و مراحل ساخت کفش نظارت کنند. هدف ساخت چیزی شبیه کفش با حداقل هزینه ممکن است. حتی اگر به قیمت مضر بودن این کفش برای سلامتی باشد.

 

نتیجه گیری

به طور خلاصه، توصیه‌های حرفه‌ای از متخصصان اطفال و ارتوپدی، همراه با تحقیقات علمی در مورد رشد و سلامت پا، همگی به اهمیت سرمایه‌گذاری در کفش‌های باکیفیت برای کودکان اشاره می‌کنند. این کفش ها حمایت، راحتی و دوام لازم را برای تضمین رشد سالم و سلامت پاهای کودک ارائه می دهند. در پایان، اگرچه ممکن است خرید کفش ارزان برای فرزندانتان وسوسه انگیز باشد، اما مهم است که قبل از خرید، معایب آن را در نظر بگیرید. سرمایه‌گذاری روی کفش‌های باکیفیت که برای حمایت و راحتی برای پاهای کودک شما طراحی شده‌اند، برای سلامت و رفاه او ضروری است.

در حالی که همیشه اینطور نیست که کفش‌های گران‌تر با کیفیت تر باشند، نباید انتظار داشته باشید که کفش‌های بچه گانه ارزان کیفیت مطلوب مورد انتظار برای یک کفش کودکانه را داشته باشند. شاید سخت به نظر برسد که برای کفش‌های گران‌تر هزینه کنید، زیرا بچه‌ها خیلی سریع از آن‌ها رشد می‌کنند، اما برای رشد پاهایشان مهم است. به قول پدربزرگ، به فکر خرید کفش بچه گانه خوب باشید. ما در فروشگاه اینترنتی کفش ضیا کالا مدل های با کیفیت و جذابی را برای شما گلچین کرده ایم تا مطمئن باشیم که حال پای کودک دلبند شما خوب خواهد بود.

 

اگر در این زمینه نظر یا خاطره ای دارید در بخش نظرات همین پست با من و سایر مخاطبان درمیان بگذارید. و یادتان نره که از پیج اینستاگرام ما هم بازدید کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید